Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-20, 07:35   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Jo.. men jag har gått åt andra hållet. Jag har en Pfaff 4862. Även om det inte är svårt eller tar lång tid att bygga om den så gör jag det inte. Jag gjorde det några gånger i början men fick aldrig till cover-sömmen. Jag fick hoppstygn.

Jag fick hoppstygn på Cover Pron också från början men efter mycket övande och experimenterande får jag inga hoppstygn längre. Förmodligen hade jag kunnat experimentera mig fram till att inte få hoppstygn på Pfaffen heller. Jag har dock ofta många saker på gång så jag är glad att jag har bägge maskinerna.

Om ditt problem med Cover Pron är hoppstygn så kanske du blir besviken på en kombinerad maskin. Jag funderar på om det kanske är coversömmen i sig som kräver lite extra att få till, att det inte spelar någon större roll vilken maskin man har. Jag vet inte men det är en fundering jag har.

Om ditt primära problem är plats så kan du absolut skaffa en 4862. Jag tycker att den är bra men som jag tror att jag har skrivit i min recension eller i alla fall något annat inlägg så var den ett felköp för mig. Jag trivs bättre med en separat covermaskin.

Jag har precis haft min 4862 på service eftersom den krånglade lite. Nu är den som ny igen. När jag lämnade in maskinen sa damen i butiken att kombinerade maskiner krånglar än enkla maskiner och det är väl inte så konstigt. Hon sa också att Pfaff 4862 anses vara en bra maskin.

Det var några funderingar men kanske inte till så mycket hjälp...
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat