Jag vill ju sy den som visas på bloggen. Den rosa linneklänningen. Det ska ju vara ett förändrat mönster från nr 15 i deras womantidning.
Jag har tänkt och studerat precis som ni. Dvs insnitten (tack för det ordet- hade tvärglömt det!) ser ut att inte vara ditsydda på bilden men enligt bilden på förändringar så är de kvar.
Ursprungsmodellen har blixtlås. Mitt bak. Om man behöver det borde det sitta snyggare i sidan på den rosa, absolut. Jag får väl maila ottobre och se vad de säger.
Fodret är ju självklart att sy som det föreslås i ursprungsmodellen men jag tycker inte att de verkar ha sytt dit det i den rosa modellen och då är ju frågan om det verkligen behövs, jag hoppar gärna över foder..! Jag tänkte sy den i åskblått linne (hittade inte biolinne i rosa tyvärr, jag gillar rosa.., men jag gillar blått också) och då blir den inte genomskinlig på något sätt. Så jag tror nog jag struntar i fodret.
Tror att jag helt enkelt mailar ottobre och ser om jag får något svar. Kan man maila dem på svenska eller måste man använda engelska?
Annars får jag väl prova att markera insnitten, men inte sy dem och så tråckla ihop klänningen och se om den går att få på utan blixtlås och sitter fint utan insnitt, annars sy dem och sätta blixtlås...
Men måste säga att beskrivningen och bilden är osedvanligt dåliga för att vara ottobre. De brukar ju tänka efter och vara tydliga. Jag syr så sällan till mig själv (men mycket till barnen) så jag hade hoppats kunna sy något utan att behöva ta en "masters degree" i sömmnad för vuxna...