Klänning ur ottobre woman nr 2/09?
Har nu suttit och fnulat på landet hela påskehelgen och rådfrågat de stackare som var där och ingen vet riktigt.
Tänkte sy den linneklänningen som finns i nr 2/09 med de modifieringar som finns i ottobres blogg. Den rosa design nr 15 i tidningen. ottobredesign.blogspot.com, tror jag deras adress är.
Där har de ändrat till en dragsko i halsen bl.a...
Men jag blir inte klok: är det den enda ändringen som ska göras (förutom att ta bort "shoulder darts)?? Hur är det med infodringarna? Foder? För att inte tala om blixtlåset???
Det låter som om dragskon ska träs in i hela halsringningen...men det går ju inte om det är blixtlås? Om jag delar dragskon och syr den i två delar så men är det så det är tänkt??
Tittar man på bilden på bloggen så blir jag osäker på om de har infodringarna kvar, foder eller "insyningarna" runt midjan som i ursprungsmodellen.
Det bordet vara blixtlås, foder och infodringar och "isyningar" (minns inte vad det heter egentligen!) om man läser på bloggen och deras beskrivningar av vad man ska ändra.
Är det någon annan som sytt eller tänkt sy klänningen? Eller som helt enkelt vet hur de tänkt sig?? Hjälp!
|