Och man kan köpa från England för att trimma bort någon eller några tusenlappar från priset.
En till skillnad mot symaskin: trikåsömnad är så mycket lättare och blir finare. Tyget sträcks inte ut lika mycket. På vanlig symaskin finns det bara 1 matare på längden. Men på overlock finns det två matare på längden, som rör sig oberoende av varandra. Då kan man ställa in så att den ska hålla ihop tyget eller rentav dra ut tyget medan man syr. Eller hålla ihop jättemycket så det blir rynkat.
Man kan tänka sig två matare, om de två matar lika så blir det normalt. Om den främre matar fort medan den bakre matar långsamt blir det ihoprynkat (eller ihophållet trikå). Om den främre matar långsamt och bakre matar fort så blir tyget utsträckt och blir vågigt. (kan bli roligt som uddkant på trikå)
Jag har precis köpt mig en overlock: Janome Mylock 744D från England, och jag är nöjd så länge och jag lär mig den nu!

Jätteroligt! 644D är typ exakt likadan fast utan friarm om man vill spara några hundringar.