Det ska absolut inte detaljstyras, men, det finns egentligen två stycken problem med att inte ligga på en nivå gärna det som görs idag.
1. När inlägg hamnar fel eller väldigt nära fel gör de att det är svårare som medlem att veta var inlägg bör placeras. Det gör att fler och fler inlägg lär hamna på mer och mer felaktiga ställen och det blir svårare att hitta.
2. Sökfunktionen är nästan värdelös om man inte kan begränsa sig till vilket forum man är ute efter och sedan faktiskt få upp de träffar som hör till forumet där. Om jag vill hitta tips om mönsterförändringar för stor byst för korsetter ska jag inte behöva söka i allmänt forum, fritt forum, kläder, mönster och mönsterkonstruktion och korsetter utan kunna klara mig med enbart korsetter.
Blir det svårt och jobbigt att söka gör färre det, vilket i sin tur leder till mängder av trådar om precis samma ämne där även svaren upprepas och det blir ännu svårare att hitta det man letar efter.
Dessutom riskerar man att missa viktiga svar om ens tråd ligger i fel forum i förhållande till var andra trådar om liknande saker ligger.
|