Till Minx
Det är rena pesten att sy 2-cmssömmar där man ska sy fram och tillbaka på alla slags industrimaskiner!!! Det går naturligtvis, men man måste ha tungan rätt i munnen hela tiden!
Minx, det är bara att kämpa på, passa på att sy när du är pigg och alert. Själv tycker jag det är lättare att "bromsa" när jag har två fötter på, men alla måste hitta sin stil...
Tänker du sy mycket småsömmar, så kanske du skulle byta till en ANNAN industrimaskin? Bor du så du har möjlighet att provsy nånstans?
På syfabriker har man speciella maskiner där man programmerar in såna sömmar, då syr den "själv", man bara startar.
Ska man sy såna här pyttesömmar så glider man på en räkmacka på en ny fin datasymaskin! Där kan man ju programera in längd och riktning. Jag sydde förkläden till en julbasar där jag sydde fast banden med en fyrkant med ett kryss i mitten. Superenkelt att sy med programmeringen!
Jag trodde för länge sen att det gick att sy "allt" med en industri+overlock. Jag gav upp efter att ha sytt en 5 cm stor gosedjursgris. det gick, men hade jag sytt fler hade jag nog blivit galen!
Då köpte jag min Husqv Rose och sedan Designer 1, programmerbar i 8 riktningar.
Men för långa sömmar gäller industrimaskin!
|