Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-09, 17:19   #36
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det var så att det saknades ca 5 mm, och bänken är av rostfritt stål så den gick att böja upp lite medan man knuffar in diskmaskinen. Det var kanten som var ivägen, inte själva ytan.
Det saknas också ca 3 cm om sidan, luftrum.. men orkar inte fixa. Köket är mkt slitet ändå och hyresvärden vägrar fixa. De säger att de kan byta ut köket och då får vi hyreshöjning, men det vill jag inte. Jag tycker om 60-talstilen jättemycket, men jag tycker inte om att det är slitet. Vi fick skåpluckorna ommålade, men vi kunde bara välja mellan 4 färger och jag tog vit för att jag tänkte att det skulle passa bra till stommet som är vitt... Men det visade sig att stommet är kritvit som jag gillar, men luckorna är lite ägg eller gräddevit... lite gult i alltså. Ser inte klokt ut. Jag föredrar 100% vitt. Olika vita nyanser ser mycket fult ut, ser mer slitet ut.

Det skulle vara bättre om det var bostadsrätt så skulle vi kunna renovera på riktigt och ändå "få tillbaka" pengarna genom värdesökning. Att renovera i hyresrätt är bortkastade pengar och man kan vara tvungen att återställa, ännu mer bortkastade pengar. Tyvärr kommer det inte ombildas till BR pga att värden har gjort det för ofta och vill inte göra mer, och att folket här är lite fattiga om man säger det så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat