Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-02, 18:18   #23
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad

Question

Hej
Nu blir jag väl halshuggen efter detta inlägget, men jag är ju ganska van vid det.
Jo, jag var också på mässan och kunde dessutom jämföra med tidigare år.
Betydligt mindre besökare, vilket för kunderna var en fördel. Men ni skulle hört, vad säljarna gnölade över uteblivna stora inkomster, som utlovades.
Ja, det var en annan arrangör nu och det brukar var Lasse på Symaskinsagenturen som ordnat detta de sista åren. De stora arrangörerna som ordnade på Svenska mässan, tyckte inte Gbg var lönsamt och körde det bara ett år efter många års uppehåll.
Här fanns en ynka liten annons i GP, som når den stora gruppen köpare i närområdet, som man inte hittade om man inte letade efter den.
Utställarna var rejält för-b när de kom på fredagen över fel platser och att de inte fått vad de utlovats. Ja, en del ställde krav på att få vara ensamförsäljare, men det kanske de inte alltid kan få vara. Några hade rest mycket långt och fraktade stora tygpackar som de tyvärr fick ta med sig hem igen.
Nu hette detta Sy- och modemässa och modet uteblev.
Men där var rejält och bra blandat med tygaffärer och hela mässan gav ett luftigt intryck.
Vi har aldrig haft bekymmer förut med elektriciteten men den kom och gick lite som den ville denna gången.
Om man betänker att förra mässan i Göteborg hette Sy-och inspirationsmässa så kanske det inte var fel med sängar, tillskärarckademier mm.
Jag har svårt att tro att det blev en bra affär för arrangören så framtiden får väl utvisa vad som händer.
Hur som helst är det kul med mässor,
RutViola i Göteborg
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat