Tack alla för all denna info!!! Hans svårigheter är främst stavningen. Matten är åxå otroligt svår. Det är väl främst det som gör mig orolig om han ska bli snickare. Men det finns säkert hjälpmedel för det åxå.Han har bra läsförståelse men det kan gå för fort och då blir det ju fel. När Henric var 2 så blev han allvarligt sjuk och höll på att lämna. Då slutade han att prata. Sen var det språkförskola och vi använde tecken som stöd till pratet. Jag vet inte om detta kan ha inverkat. Sen har han haft sån otur med lärare. En ny lärare - detta ska vi ta itu med jajamensan.
Hoppsan den läraren blev gravid och genast en ny med energi. Jaha då skulle det bli omorganisationer i skolan och ny lärare.
Nånstans på vägen tog min ork slut. Inte riktigt lik mig, jag tillhör dom som kan kämpa som en tok för nåt jag tror på.
Nu i åttonde klass har han en mentor som är guld. Jag har hotat rektorn med att spika fast mig på skolgården om det ska flyttas om i lärarkåren igen.
Han är otroligt duktig på att skriva berättelser. Å det är nåt som jag verkligen uppmuntrar.Han håller just nu på med en deckare så jag ska verkligen kolla upp det där med ev bidrag till egen dator, så han slipper slåss med lillebror varje gång det ska skrivas.
Alla era synpunkter och inlägg är mycket välkommna och jag tackar för allt ert stöd.
|