Om du inte menar piratkopierade program kan du nog inte hitta billigare i Sverige så länge du håller dig till Husqvarna.
Jag kan inte Husqvarna alls, så jag vet inte ens vad "grundprogrammet" är, men det verkar inte troligt att ett grundprogram skulle ge dig automatisk stygnsättning av clipart. Jag kan ju ha fel, men "grundprogram" i ett system med påbyggnader innehåller i allmänhet inte stygnsättning, utan bara manupilationer av redan gjorda mönster. (Bara och bara... det är ju väldigt användbart!!!)
Ska man få ett bra resultat är det mycket jobb med stygnsättning. Naturligtvis blir man säker på det och gör det fortare och lättare när man tränat upp sig, men det kommer inte "automatiskt". Med ett clipart/inscannad bild som "mall" slipper man ju en del av besväret i alla fall. (För okonstnärliga männsikor som mig är någon form av mall ett måste!).
Det skulle vara väldigt bra om någon med kännedom om Husqvarna-program kunde splata upp ordentligt vad man fixar med olika delar (och gärna ungefärligt pris!).
|