Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-19, 22:24   #4
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Japp, tipset med frysen har jag också haft framgång med, fast inte med dockor då.
Kan lägga till här att lyckas ni få dålig lukt i frysen så lägg in dagsfärska tidningar i frysen. Byt varje morgon efter att du läst tidningen tills dess att lukten försvinner.
Detta tips fick jag av en gammal räv på Electrolux när jag i ren desperation försökte med allt jag kunde komma på för att få bort fruktansvärd fiskstank ur min frys (hade hyresrätt). Tidigare hyresgäst hade troligen varit uppe och fiskat i kanalen och slängt in fisken orensad eller något liknande. Var frysen avstängd luktade det knappt men så fort frysen blev kall tog precis allting smak av fisk. Jag hatar dessutom fisk. :P
Måttet var rågat när vaniljglassen smakade fisk. *urk*
Det tog några dagar med byte av tidningspapper men lukten försvann faktiskt. Tidningarna stank något förfärligt men frysen blev okej. Då hade jag redan försökt med diverse rengöringsmedel inklusive ättika utan någon som helst framgång.

Undrar om tidningspapper skulle hjälpa dig? Dockor tillsammans med tidningar i en låda? Se i så fall till att dockorna inte har fysisk kontakt med tidningarna.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat