Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-13, 21:06   #11
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Här är en till som hatar tandläkare.
Men jag fick krypa till korset o gå dit efter att min andra tand gick sönder, har redan en på höger sida sönder så när vänster sidan också gick så kunde jag itne tugga maten på nån sida.
Sagt o gjort. Ringde o fick en akutttid samma dag. Gick dit o träffade en helt underbar tandläkre som var så försiktig så o berättade precis vad hon tänkte göra. En snabb undersökning resulterade i rotfyllning innan tanden skulle lagas. En liten rengöring o tillfälig lagning för att återkomma när tiden fanns. Men jag slapp ju tandvärken. jippi.
3 dagar senare ringer jag dit igen. Lagningen sönder.... Fick ytterligare en akut tid samma dag... Nu hade hon bättre tid så hon började göra rent kanalerna. Skulle få bedövning... Ja det vill jag ju inte ha pga att jag har ont av själva sticket o bedövningen i 2 dar efter... Så vi försökte ändå, man kan ju ändra sig. Men det gick som smort.. Gjorde inte ont en enda gång. Hon rensade 2 kanaler o sen tillfällig lagning igen. Skulle gå med det där bakterie dödande innan man fyller igen ordentligt. Går dit på den "ordinarie" tiden o hon rensar den sista kanalen... Det blev bedövning där... MEN jag kände inte ens sticket o inte heller när hon sprutade in bedövningen.
Var hon trollkar eller??? Det har ju ALLTID gjort djävulusiskt ont att få bedövning.. Fattar ingenting.
Så ska jag gå ytterligare 5 veckor med bakterie dödande innan det är dags att fylla igen den permanent.
Ja sen är det ju fredag o lite gott ville vi ha. Pannkakor med sylt o grädde.
Nu sprack hela tanden på längden mitt i.... Fyllningen sitter kvar på ena sidan men innersidan står rätt ut i munnen.... Å hur lätt är det att inte låta tungan känna "lite" på den.. Det får bli flytande föda i helgen o en akuttid på måndag IGEN. Hoppas bara att jag klarar av helgen o slipper ge mig iväg..

Å vad jag älskar mina tänder...... Men en sak har jag bestämmt av detta.... I fortsättningen SKA jag gå en gång om året för att slippa dessa långdragna behandlingar. Skulle behöva en tid om ett år redan nu så jag säkert kommer dit...

Trevlig helg alla syvänner..
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat