ja nu har jag gjort en, jag tror jag gjorde fel när jag skulle vända skulle jag sticka en maska mindre per varv men när jag räknade maskorna blev det fel jag stickade en mindre men hade fortfarande bara en maska kvar på slutet? jag hade nog tappat bort mig redan men jag lämnade en maska på vänster sticka när jag stickade och sedan 1 på höger . nästa gång 2 på vänster och 2 på höger tills jag hade 4 st kvar i mitten och då ökade jag genom att ta upp maskbågen innan första lämnade maskan på varje varv och då stickade jag ihop maskbågen och maskan...
nåja det blev en häl i alla fall och den blev riktigt bra..men nåt fel gjorde jag nog för den blev lite gles på ett ställe men det sydde jag ihop så det syns inte...
det är så skumt för på ena beskrivingen skulle jag plocka upp maskbågen även efter vändning men det fick jag inte till så jag följde en annan beskrivningen då skulle jag bara plocka upp en gång per varv..
det är svårt men kul att sticka och dottern blev överlycklig över sockan, nu återstår bara att se om jag lyckas på nr 2 också