Jag har nog minst 10 elektronikprojekt på gång - högtalare och förstärkare. Nu har jag börjat sälja av komponenter till diverse projekt för att dels få in pengar, dels minsta projektlistan så den blir överskådlig och bättra på självkänslan.
För närvarande har jag bara .... fyra sömnadsprojekt: en "tomtekorsett", en Cheong Sam (som är riktigt men ändå egentligen en toile - har kinesiska sidentyger som ska bli på RIKTIGT), en UB-korsett till vilken jag precis beställt material (men glömde tyget) och en sen korsett (toile) som kanske ska utvecklas till en korsettklänning. (Jag nämner inget om alla tyger jag köpt på mig).
Jag tror hemligheten att "hålla rent" är att dels aldrig påbörja nya projekt innan gamla är slutförda, och om idéer föds är det bättre att öppna en projektbok där man beskriver nya kreationer.
Har man för mycket på G, kan man ju rensa ut det mesta och ta fram 2-3 projekt som man slutför och SEDAN tar ett par till. Om projekt är dödfödda eller helt enkelt känns aktuella är det nog bättre att ta fram "the giant scissors from hell" och förpassa projektet till glömskans bakgård.
|