Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-11, 23:24   #13
Milla Milla är inte uppkopplad

Du har rätt Åsa, det tar längre tid om man gör något vettigt. Men allt är relativt. Jag är alltså ingen seriös broderare idag. Möjlighet att digitalisera bilder gav både glädje och mening med att äga en broderisymaskin för min del. Hittills har jag bara gjort 5 små och inte så avancerade mönster som redan är "på plats". ( Det tog 1 timme för mig att spara bilden och 30 min för att göra mönstret och under arbetets gång "kontrollerade" jag det i WILCOM simulator. Och det betyder att jag har sparat- stängt -öppnat- stängt- öppnat och..så vidare.) Och börjat på något mycket komplisserat. Det är lite för tidigt kanske eller med fel program. Det känns som att i EMBIRD kan man göra stora grejor som i alla andra dyrare och nyare program. WILCOM är det program som riktig imponerar mig, enligt det som jag såg på deras hemsida. Men programmet är dyrt.
Jag ska undersöka om det går att spara mönster via deras gratis basprogrammet på kortet i Husqvarnas kortläsare för att hoppa mindre från program till program, tills jag köper EMBIRD.
Ja.. Vettigt... Mina broderier är mycket bättre för mig än dem som jag har provat brodera innan. Men de är definitivt inte i den klass som, tillexempel, Linnea gör ( jag såg hennes ”Buskul syår!” i affären) och som, säkert, många andra seriösa gör.

Senast redigerad av Milla den 2005-06-11 klockan 23:27.
Milla är inte uppkopplad   Svara med citat