Mitt råd till dig, Ida-Maria, är att ringa Skatteverket igen!!! Handläggarna där är verkligen som natt och dag!!
Hobbyverksamhet eller näringsverksamhet har en sak gemensamt: Det gäller att stångas för allt som man vill få igenom. Bara för att Skatteverket påstår en sak innebär det inte att det måste vara så..... Och var inte så himla rädd för att göra fel, det händer ju inget farligt om det visar sig att du gjort fel...
Det är snårigt och ibland blir man helt hysterisk men (tyvärr) så ingår det i hela paketet så att säga. Lät dig inte avskräckas bara - allt är lätt när man kan det.
Kan inte se varför du ska känna dig rädd för myndigheterna (i det här fallet Skatteverket). Om inte du står på dig i ditt ärende så gör ju ingen annan det. Det är mycket uppförsbackar innan man kommit igång men när du kommit förbi detta så är det jättekul!!!
Jag tycker det låter helt löjligt att du inte får ha en hemsida för din hobbyverksamhet!!! Vad f-n stödjer Skatteverket det uttalandet på???? Jag blir bara så trött.... Ursäkta att jag blev arg men jag tycker det är så orättvist mot alla som har en önskan att starta någon form av verksamhet och som kanske inte orkar/vill/kan/vågar fightas och vara ifrågasättande.
Jag brinner verkligen för företagande och tycker det är jätteroligt, men visst har jag tvingats slå huvudet i väggen många gånger.... och gör det fortfarande ibland....
LYCKA TILL!!!