Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-11, 13:20   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag har inte Husqvarna själv, men jag är säker på att det finns massor med fina broderier att köpa på kort.
(Jag håller med Irene om att det ofta snarare är så att det finns för många mönster man vill ha! Det gäller säkert Husqvarna också även om inte jag kollar speciellt där!)
MEN, det är DYRT att köpa kort!! Särskilt om man bara tror att man ska använda ett par av mönstren!
Med egen kortskrivare öppnar sig ju en hel värld av gratis och köpemönster där man kan köpa just det man vill ha.
För egen del vill jag väldigt ofta också hitta på något med mönstren (jag hittar nästan alltid köpemönster som passar till det jag vill!) och då behövs ju program i vilket fall. Och väldigt ofta använder jag Embird till förändringarna!
Bara en notering så man inte har orealistiska förväntningar: Att göra egna mönster med samma kvalite (eller i alla fall någorlunda...) som kommersiella mönster lär man sig inte i en handvändning! (Det är därför jag alltid försöker hitta färdiga mönster! Ibland måste jag göra själv, men för mig är det en nödlösning!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat