Med basprogrammet kan du öppna, titta på och göra ändringar i ett befintligt mönster. Du kan konvertera, ta bort delar, ändra färger, ändra storlek, kombinera flera mönster...
För egen stygnsättning behövs Studio tilläggsprogram (men du kan leka med upp till ca.7000 stygn ytan att registera Studio).
För text kan man köpa färdiga Embirdalfabet eller Font Engine som gör att du kan jobba med TrueType typsnitt som finns på datorn.
(Själv har jag den funktionen i andra program, men jag har ändå köpt Embirdalfabet nr. 17 eftersom det har väldigt bra kvalitet, och jag har hört detsamma om andra alfabet.)
Du har 30 dagar eller 100 användningar på dig att prova Embirds basprogram, så det är ju bara att testa!!
En liten, men ack så bra grej i Embird är Iconozer som gör att dina mönster visas upp som bilder i vanliga Windows-utforskaren. Suveränt bra!!!! Skulle inte vilja vara utan den, för allt i världen! Vill du ha motsvarande funktion för att katalogisera från annat håll kostar det minst som Embird bas ($90-100) + Iconizer (ca. $20), och så har du dessutom ett fullt fungerande påbyggbart broderiprogram!
Det är så bra med Embird att man kan köpa en del i taget! Om/när behov uppstår.
|