Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-06, 02:44   #4
Mopisen Mopisen är inte uppkopplad

Har precis samma problem som dig. Har en liten kille på 5 månader. Tycker överlag att klädutbudet till killar är urkasst... Har några idéer om olika plagg jag ska sy...baserat lite löst på modeller ur Gynthers bok. Lägger upp de sen på min blogg om jag får till något som ser bra ut. :-) Måste bara sy det först. Tycker överlag att Gynthers bok innhåller en hel del inspiration på retroplagg även för oss pojkmammor så rekommenderar att ta en titt i den boken på tex biblioteket.

Citat:
Ploppan skrev: Visa inlägg
Jag blir så inspirerad av alla fina barnkläder ni syr av härliga retrotyger. Jag ser både tyger jag vill sy av och härliga modeller MEN det mesta är tunikor, blusar och klänningar i allsköns varianter.
Det borde inte vara något problem, men jag har en liten kille (fyller 2 år på söndag *puss*) som jag helst inte vill klä på en klänning.

Har ni några idéer om vad man kan sy istället? Lite retro med "rakare" snitt. Skjortor inser jag ju naturligtvis och har sett någon enkel modell (man vill ju att tyget ska komma till sin rätt) som påminner om tunika men hittar inte tillbaka till bilden. Beppe-hatt skulle ju sitta fint också till sommaren.

Sååå sitter ni på några länkar eller ännu hellre inspirerande bilder på retrokläder till killar så posta dom här BUMS!
Börjar tycka att det blir lite enformigt med muddbrallor och raglantröjor i plysch trots att jag älskar materialet. Just nu ute efter idéer på plagg av stummare tyg, typ bomull, manchester och liknande.

Drömmen är att sy en fodrad jacka men det får nog vänta lite...
Mopisen är inte uppkopplad   Svara med citat