Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-05, 08:56   #23
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Jag är en av personerna som hänger på fl, och ibland hänger här. Det som började på fl (och som det känns som att det är påväg att bli här) är att helt plötsligt fick vi inte skriva våra bloggadresser i tråden, om vi sålde nånting, trots att syftet med länkningen bara var att få dom i tråden att kika in och ge kommentarer på det man sytt. Ett annat problem med länkningen är att vissa av oss har bra tutorials som en del efterfrågar ibland, eller typ "vem var det som hade sytt den där tröjan med ärm på ärm" tex, så får man inte länka till sin egen blogg trots att sytråden endast är till för inspiration, och inte försäljning.

Sedan som amda skriver ovan, jag är jätteglad över att hon ger oss som bor i andra delar av sverige en möjlighet att handla från ett jättebra ställe, och detta bara av ren snällhet. Trots att det ligger en hel del jobb bakom. Men i sverige (sysidan, fl) får man tydligen inte annonsera om snällhet, för här ska vi bara se efter våra egna intressen.

Det händer ju ofta att folk skriver "vart kan jag få tag på ditten och datten" kan gälla tyg från ikea, eller nåt annat ställe, men då får vi tydligen inte skriva att vi kan tänka oss att köpa och skicka, om vi har nära till ikea, eller vårat ikea har det tyget kvar. Så har det ju blivit på fl oxå, man får inte efterlysa saker, varken tyg eller mönster eller nåt, det gör ju att det blir jobbigt att skriva hela tiden, så man inte skriver fel, och så får man göra omskrivningar, eller mejla, och det känns trist.

Dock håller jag med nån ovan, att det där med summa kan bli fel, att man ex ska ta en liten slant för arbetet, för då blir det svårt med gränsdragningar. Men att erbjuda sig att köpa ut och skicka en tygbit gratis (mot porto och tygkostnad) tycker jag man ska få göra.
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat