Jag har massor, massor av ofärdiga projekt. Jag har ett helt syrum numera, eftersom allt annat är omöjligt med mina fyra maskiner och massor av tyg och diverse hobbyprylar jag ständigt samlar på mig. Ändå är det nästan omöjligt att ta sig fram i det där rummet, för det ligger saker överallt, och mycket av det är just sådant där påbörjat, som blivit för jobbigt eller som jag tröttnar på. Något av det värsta jag vet är när jag fått vara kreativ i början på ett projekt (=jättekul!), och så återstår sedan lika mycket jobb där jag inte får vara kreativ alls. Då är det svårt att motivera sig. Typexemplet är att jag virkar en vante, och designar mönstret samtidigt som jag virkar. När jag sedan ska virka den andra vanten får jag ju inte designa alls, utan bara följa mitt färdiga mönster.
Det projekt jag tycker är tråkigast att det aldrig blir av att färdigställa är ett spjälsängsöverkast vävt i bunden rosengång. Det är ett "gubbatäcke" där gubbarna är teletubbiesar, och jag designade hela väven själv. Det tog MÅNADER att väva. Ändå är det som är jobbigast att nu fålla in kanterna så att jag kan använda väven. Den har legat så där sedan förra våren, och snart växer väl Mika ur sin spjälsäng.
Så jag känner igen mig, som sagt.