Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-06, 20:05   #13
degdala degdala är inte uppkopplad

Försök med en fast uppläggning i stället.Ha handtaget till höger. Om du för handtaget tomt fram och tillbaka över bädden så ställer sig nålarna som dom ska. Om dom sticker ut för långt hamnar dom i viloläge och stickar följaktligen inte.
Fäst garnet till vänster och linda det runt varje nål motsols.Se till att det kommer under varje platinhake.
Se till att alla nålar står i arbetsläge med alla nållock halvöppna.garnet ska hamna ovanpå nålarna och bakom nållocken
För in garnet i garnledaren och koppen.

Titta i den oranga instruktionsboken hur det ska se ut.Står nålarna verkligen i arbetsläge? Dom ska ligga nära kanten. Titta på sidan 5 och 6
Jag hoppas du har fått instruktionsboken.

Sträck garnet lätt i garnkoppen och för handtaget från höger till vänster över alla maskorna.Första varvet kan gå lite trögt.BACKA ALDRIG! Man kan stöta lite lätt på handtaget om det går trögt. Se till så du inte har ställt in för små maskor. Om garnet inte har dragits igenom på någon nål, så skjut fram nålen för hand så att garnet hamnar under nållocket. Kolla att alla maskor har stickats innan du stickar vidare.Nållocken ska nu stå öppna ovanpå garnet.

Blir det inte rätt nu heller så beror det nog på att knapparna eller spaken står fel.
Läs förra svaret.

Vill du göra en lös uppläggning på varannan nål ska handtaget vara på samma sida som garnet alltså till vänster.Sätt varannan nål i arbetsläge. Trä i garnet och för handtaget till höger. Innan andra varvet för du ner alla nålar som står i viloläge .Kolla att alla nållock är öppna.Nu ska du kunna sticka vidare.

Jag antar att du bor för långt bort för att vi skulle kunna träffas.
Antagligen är det inget fel på maskinen. KOLLA KNAPPARNA!
Man får vicka lite på dom oranga knapparna för att dom ska hoppa upp. Dom ljusa knapparna skjuts fram bakifrån.
På sid. 1 i instruktionsboken finns skapliga bilder på hur det ska se ut när alla knappar är oaktiverade. Glöm inte den lilla spaken till höger. Det gäller knapp 16, 17, och spak 23.
Det här är vad jag kan hjälpa dig med just nu. Hoppas det löser sig.
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat