Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-21, 11:56   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Krävs och krävs... Det är mycket enklare om du har program så du kan titta på dina mönster, kanske göra någon liten ändring, ta bort engelsk text och skriva svensk istället, sätta in ett namn eller en extra blomma...

Allt detta kan du till exempel göra med Embirds basmodul och något/några alfabet. Jadå, du kan göra det med många andra program också, men de har alla en högre prislapp.

Egen stygnsättning behöver du inte känna som något "måste". Jag stygnsätter i princip bara om det gäller en logga. Annars klarar jag mig med färdiga mönster till allt jag vill göra. Men OM man tror att man ska tygnsätta mycket kan det vara ide att titta lite närmare på program-alternativ. Själv tycker jag att det är lite högre instegströskel in i Embirds stygnsättning jämfört med en del andra program, och eftersom mitt intresse för egen stygnsättning är så litet har jag inte brytt mig om att ta det steget i Embird (jag har ju annat att använda).

Om maskinval... Båda maskinerna du nämner verkar som riktigt bra köp, så vilken du än tar kommer du att bli nöjd! 14x14 är visserligen en begränsning, men ganska stor skillnad mot de 10x10 som många av oss som hållit på ett tag började med. Har du inte råd med en 350 så tycker jag att en 200 mer än "duger" även om jag nog själv skulle försöka gneta ihop till den större i alla fall!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat