Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-19, 15:44   #10
loma68 loma68 är inte uppkopplad

Jag fick en DVD utan att jag bad om det. Däremot bad jag dem skicka med en adapter och det fick jag en.

Håller med om att DVD är mycket lättare att förstå. Jag knyter trådaran och drar igenom det funkar bra, men första gången jag skulle byta tråd hade jag naturligtvis knutit en tråd lite slarvigt och det var bara att lära sig att trä maskinen .

Tänk på att om det är den bortre tråden som går av , den längst till höger, måste du se till att din vänstra nåltråd inte är trädd. I annat fall blir det lätt trassel. Jag gör så att jag drar ut den vänstra nåltråden ur ögat, trär den högra undertråden och sedan trärjag nåltråden igen och så funkar det. I annat fall finns det risk att nåltråden går om kniven som du ska trä den högra undertråden i. Oj då vilken rappakalja
Allt detta står i instruktionsboken om jag inte minns fel.

P.s. akta dig för knappnålar eftersom de kan skada kniven. Jag glömde ta ut en nål som fastnade i kniven men som tur var gick kniven inte sönder. Har läst att man kan byta kniv själv men då måste man ju först få köpt en någonstans. Vi har ingen Janome-säljare i stan där jag bor så jag hoppas att jag slipper köpa reservdelar än på ett tag D.s.

Lycka till. ´
loma68 är inte uppkopplad   Svara med citat