Jag har inte blivit det minsta rädd för att göra mitt jobb. Visst, jag tycker inte det var särskilt kul med den stämningen som var men, att sluta göra det, nej.
Däremot så tror jag att vi allihopa handlar mer "i det tysta" nu. När det inte längre blir sådant liv varje gång en rubrik ändras eller en tråd flyttas och vi användare börjat lära oss hur det fungerar så blir det inte lika många inlägg i trådarna som förklarar vårt handlande. Jag skulle nog vilja uttrycka det som att sysidan sakta men säkert har börjat få ihop ett system med moderering som faktiskt fungerar.
Sedan så är det självklart att vi inte ser allt. Jag läser varje gång det har blivit nya inlägg i en tråd, men, det är inte alltid jag mer än skummar igenom en del av dem. Sedan finns det lägen som vi inte alltid reagerar på eller som alla helt enkelt inte har så bra koll på. Tux (Linuxpingvinen), mönstret på den är släppt under GPL, vilket innebär att alla är fria att använda sig av mönstret, förändra det osv, men om man släpper en ny version av det till den stora massan så måste man också göra källkoden/mönstret/mönsterförändringarna tillgängliga. Kortfattat. Det är en annan typ av rättighetsbegränsning som jag skulle gissa på att rätt få här har koll på. Enda anledningen till att jag vet det råkar vara mina programmeringstokiga vänner, och tja, alla har inte den umgängeskretsen.
Hur som helst, ser ni något som helst som verkar tveksamt, rapportera.

Är det inget fel händer inget, är det något fel så gör vi något åt det. Då blir det enklare för oss alla.