Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-17, 00:59   #2
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Smile

Jag skulle köpa någon av de två första.

Det allra viktigaste är vem man köper den av!!!
Köper du en begagnad av en privatperson kan den i värsta fall gå sönder efter en dag. Då är det som det är, du har inget som helst skydd, den har ju sålts i befintligt skick, helt lagligt.
Du får lita på turen och att säljaren är ärlig.

Det som jag absolut skulle välja är att köpa hos en symaskinsaffär där du känner förtroende för säljaren, att säljaren är intresserad av att svara på alla frågor du har, och där du förstår att han/hon kan mycket om symaskiner.
Tro mig, det kommer du att tjäna tusenlappar på! Du har ju då någon som kan hjälpa dig när du behöver i framtiden, och frågor har vi alla, även vi som sytt länge. Man kan vilja ha nya tillbehör till sin symaskin senare.

Du måste absolut få möjlighet att provsy maskinen, en gång ville en affär sälja en maskin inne i en pappkartong till mig "med jättebra pris". Där gick jag ut genom dörren och kam aldrig tillbaka. Sen hittade jag världens bästa affär!
Det allra viktigaste är alltid hur vanliga sömmar, t ex raksöm ser ut på olika material. Ta gärna med dig småbitar av alla tyger från chiffong, baddräktstyg, sammet, fleece, sladdrigt siden osv.
Testa att sy på dessa, så ser du vad maskinen går för!
Lycka till!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat