Ämne: Sätta betyg
Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-14, 14:47   #10
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad

Det här med att bli bedömd och få betyg kan vara känsligt. Jag skulle inte vilja ge någon ett dåligt betyg eftersom det skulle kännas jättefel. Till vems fördel är det att sätta dåligt betyg på något visat alster? Den uppgiften tycker jag är ämnad för en lärare i textilslöjd. Jag känner oftaste inte personen ifråga här på Sysidan personligen och vet därför inte hur mycket arbete som lagts ned och vilka svårigheter personen har haft med att få ihop alstret över huvudtaget. Det kan ju vara någon som kanske syr "hellre än väl" men är så pass nöjd, och kanske till och med stolt, att denne gör sig besväret att fotografera det tillverkade och lägga ut det till allmän beskådan. Skall jag då betygsätta det som dåligt?

Däremot känner jag att jag fegar med att inte lämna konstruktiv kritik men det är för att jag inte vågar, av samma anledning som ovan. Jag känner inte personen ifråga. Konstruktiv kritik tycker gör sig oftast bäst att framföras personligen. Tänk om det är någon stackars sysidan-medlem som är sjukskriven och mår dåligt mentalt och gråter floder över kritiken. Annars så vet jag att flera här på Sysidan önskar få konstruktiv kritik för att kunna bli ännu bättre, och jag förstår dom också.
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat