Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-01, 12:43   #13
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Grattis till en kul hobby!!

Jag har maskinbroderat i (tror jag) ca.5 år och stygnsätter väldigt lite själv. Jag är tyvärr hopplöst okonstnärlig när det gäller att göra bilder av olika slag. Det är bara när jag gör klubbmärken och loggor jag stygnsätter själv, och precis som Linnea säger blir det bäst om man gör det manuellt. Ibland har jag börjat med en automatisk stygnsättning, som jag sedan har kunnat gå in och justera i.

Jag lyckas i regel hitta något passande färdigt mönster till det jag vill göra. I början jagade jag gratismönster, men jag har lärt mig genom misstag att ibland får man vad man betalar för då... (Men visst finns det jätteduktiga och generösa stygnsättare som delar med sig också!)
Ofta är det så att jag faller för ett broderimönster, och försöker hitta på ett projekt där det kan användas. (Till exempel är jag förtvivlad över att vi inte har någon student i släkten i år så jag kan använda någon av Linneas studentbrodyrer! Men nästa år...)

Så bli inte stressad och tro att du behöver ha koll på allt på en gång!! Det hinns nog med, ska du se!!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat