Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-25, 21:20   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad

chery, länken funkade inte så bra för mig. Men du kaske tänker på Clover, en som ser ut som en lödkolv, men med fot?

Tanken är jättebra, men jag blir nervös av bara tanken på den. Jag är så klumpig och klåfingrig att jag bränner mig på vanliga järnet trots att den är täckt på alla sidor utan stryksidan. Så jag är rädd för allt som har mer varma ytor än själva stryksidan, speciellt gamla järn där man "bara" kan hålla i handtaget. Och den är jobbig att använda på så sätt att man måste tänka på hur man ställer den åt sidan, på ställ eller så.

Men den duger säkert jättebra för såna som inte är som jag.

Jag har en liten resestrykjärn med ånga som också är "täckt" på ovansidan (tror jag köpt den hos Clas i sjön, den heter nog Coline), men den är lite konstig och lämnar vit pulver efter sig även efter flera omgångar med vatten och den känns inte lika "hal", dvs tar emot mer när man stryker. Så jag har gått tillbaka till min "stora" som är ihoptejpad efter att ha åkt ner i golvet minst 5 gånger och har gapande hål här och var. Ja, man är ju klumpig var det.

ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat