ska man ha en butik på nätet så är det bra om man skriver så mycket fakta man kan om en vara... det lönar sig i slutet eftersom det minskar felköpen som kostar både pengar och tid att ordna upp!
jag personligen som både har internetbutik och ju handlar som kund vill veta så mycket som möjligt om varan eftersom jag inte kan känna på den. Så då behöver jag få en känsla från texten om det är något jag vill ha... framför allt blir jag irriterad av när man kommer till kassan och får se att det läggs på både det ena och det andra i kostnader! Butiker som inte redan på framsidan talar om vilka kostnader som tillkommer handlar jag inte av.
har man sedan produkter som är av lika material så kan man ju ha en sida som man länkar till med fördjupad information så att de som söker det kan få det.
En lättsam informativ text vid varan (För en del orkar inte läsa långa texter så man får ha en balans där) och så möjlighet till fördjupning för dem som önskar det.
flera bra grejer har redan tagist upp och det är väl vad jag vill veta när jag ska köpa något.
Lycka till...
|