Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-14, 19:29   #10
Engla Engla är inte uppkopplad

Citat:
Naemie skrev: Visa inlägg
Hoppas det ordnar sig för Er. Tänk att det ska va så besvärligt när dom får sakerna gratis.

Skönt att rensa. Gjorde en stor rensning för 5 år sen. Skidor utrustning ja det ena o det andra. Ringde till en handbollsklubb som kom o hämta, dom har loppisar ibland. Dom kom i omgångar då dom bara hade en stor personbil ,men så skönt att få mer plats. Vill snart göra en storrensning igen.

Läser min bok ibland så jag kommer igång http://biblioteket.se/default.asp?id...90332%2FID

Vad är vintagetyg, är det ngt speciellt?

älskar loppis ja me, men nu får jag inte dra hem mer, innan jag rensat ha ha
Den boken har jag hört talas om, och den skulle jag sannerligen behöva läsa. Är en riktig ekorre, men nu är här fullt... Har bara så svårt att kasta.

Vintage är ju väldigt poppis nu. Såhär står det i Wikipedia:

Vintage (engelska ’en bra årgång’) är en engelsk term som syftar på en äldre vara av god kvalitet. Ordet härstammar från det latinska språket[1], där det betyder vinskörd (vin-tid). Via franska och medelengelska har ordet fått utökad betydelse såsom "gammal fin kvalitet" och "gammal fin årgång" (t.ex. vintagebil; vintagevin). I modesammanhang syftar vintage på kläder från en annan era, exempelvis sent 1800-tal eller 1960-tal. En del menar att kläder i regel bör vara minst 25 år gamla för att kallas vintage, men åsikterna om detta går isär. I USA säljs exempelvis kläder från grunge-eran som 90-talsvintage. På bland annat e-bay används ibland termen vintage som synonym till retro vid klädförsäljning av klänningar, förkläden och många andra slags plagg. Detta är dock missvisande, eftersom begreppet retro innebär att ett plagg är nyproducerat i en tidigare tidstypisk stil (såsom exempelvis 1960-talsinspirerade klänningar).

Såg på TV4 här en morgon att de säljer mycke vintagesaker på Bukowskis nu, och får jättemycket för dem. De visade bl.a klänningar och väskor från många kända modehus. Jättefina, och man såg att det var kvalité. Därav har de hållt sig så fina länge.
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat