Gu va skönt att du hittat något som funkar, om inte helt så åtminståne en del. Jag har provat syrgas en gång bara på lasarettet när jag låg inlagd för observation. Träffar en väldigt bra neurolog nu men det är många läkare som inte skriver ut syrgas, dels pga "riskerna" men oxå pga att många tenderar att isolera sig hemma med sin syrgastub. Det blir till slut den plats där man känner sig någorlunda säker på. (tycker dock att alla som vill ska få testa, vill man sen isolera sig är det väl ändå upp till var och en). Det råder en del säkerhetsföreskrifter pga explosionsrisk.
Men vill du testa så tryck på hos din läkare för kan det hjälpa så är det ju värt det.
Jag har oxå hittat en medicin som hjälper lite. Lyrica vi håller på att leta dos. Den har lyckats att ta bort de stora anfallen, men istället har jag en kronisk nivå av hortons. Jag vet inte vilket som är värst, så här eller som det förut.. Huvudvärken är mildare men konstant istället för anfallsvis... Tycker jag blir knäpp vilket som..knapra oxå treo dock:-)
Har börjat arbetsträna.. skitkul men jobbigt som fanken...Ni som har eller känner någon med Hortons hur ser er livstil ut, jobb, skola, hemma, eller?
Therese
|