Ämne: Designer SE
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-02, 19:03   #12
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Jämfört med den första D1-an jag hade är en fläkt ett mindre problem dessutom luftas rummet. Det är litet och med en dator, strykjärn, två maskiner och så jag, då kan det bli varmt. Men det är bara D1-an som känner av det inte Paffen eller så har den inget överhettningsskydd.

Vi borde som sagt klaga mer på våra maskiner men när man haft brodyrmaskin i flera år så lär man sig acceptera speciella drag hos maskinerna. Så länge slutprodukten blir bra så är det OK.

Enda problemet i den vägen hade jag när själva fästet man sätter ramen i började bli löst så ramen vobblade. Då blev inte brodyrerna snygga. Det löste affären och så funkar den igen.

Lampan som är till för att kolla undertråden går sönder på många maskiner, så fungerar det inte att damma av den så kan den fixas till vid en service. Just nu fungerar inte min men har tydligen lärt mig hur det låter när det är en halv meter kvar för jag går alltid fram till maskinen precis innan tråden tar slut. Inget jag lämnar in den för utan väntar till den årliga servicen.

När man början en brodyr kan man få meddelandet att kontrollera övertråden. Det är för att maskinen inte känner av att tråd går igenom när den syr sakta och korta stygn. Kanske det kan vara så även i en brodyr speciellt om den syr långsamt och med korta stygn.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat