Jaha - symaskinsservice del 2... och 3 och 4...
Jag fick ju gå tillbaka till verkstaden med min maskin, eftersom de inte ens rengjort den. När jag sedan hämtade den nästa gång, och kom hem och började sy, så upptäckte jag att visserligen hade de rengjort maskinen, men den hade också fått ett nytt gnisslande oljud som inte fanns där innan! Förut hörde man ett svagt gnissel lite då och då, men det lät som "hårdpackat-ludd-gnissel". Numera gnisslar maskinen oavbrutet - visserligen ganska tyst, och kör man maskinen för fullt så hör man inte det, men ändå. Så jag ringde stället meddetsamma, de sa att jag skulle komma tillbaka på tisdagen, eftersom the Head Engineer då skulle vara där. Så igår åkte jag dit - och fick reda på att gubben som skulle varit där tyvärr ändrat sig och inte skulle komma förrän idag... Jaha. Jag demonstrerade i alla fall problemet för hans kollega, som skulle visa det för Chefen.
Imorse ringde de och bad mig (eller rättare sagt sa åt mig) att komma ner och visa problemet igen - vilket jag gjorde. Men de bara sa att maskinen hade blivit servad enligt tillverkarens specifikation, och att maskinen inte hade några oljud som inte skulle vara där. Hm, I don´t think so. De sa att jag kunde lämna maskinen så skulle de titta på den igen, men det hade jag verkligen inte lust med! (Enda anledningen till att jag gick tillbaka överhuvudtaget var att man enligt lag måste ge en service provider chans att fixa ett problem innan man har rätt att kräva pengarna tillbaka.)
Nu har jag i alla fall pengarna tillbaka, och har snackat med ett annat ställe där jag ska få den servad, och de ger mig en lånemaskin under tiden. (Det brukar alltid hjälpa att berätta om sina negativa erfarenheter av konkurrenterna.) Håll tummarna för att det går bättre den här gången.
