åh, jag letade som en galning efter farbrorn med alla sytillbehören, hade verkligen tänkt handla där ...synd. Själv föredrar jag faktistk Kistamässan, mest för det känns bättre centralt än Sollentuna...och alla ni som åkte bil, visst det är skönt men det är ganska bra kommunikationer med buss, tunnelbana, pendel osv....
Jag tycker att det kunde vara mer tyger, sygrejer och sådant och mindre färdiga produkter såsom halsband, väskor i skinn (inte ens tillverkade av den som stod där..) strumpor?? (Vad gör de på en symässa??) Scrapbooking tycker jag egentligen heller inte hör hemma där- men som sagt tidigare- döp om mässan om det ska vara annat än sy- och möjligen sticka/virka- till hobbymässan eller liknande...
Det jag gick dit för var att hitta farbrorn med sytillbehör.. (som tyvärr inte var där då..) och vissa tyger till bra priser..tyckte dock att det var ganska få tygaffärer och inga syrådar någonstans, typ overlock och så...försökte hitta ngn annan som sålde undertrådsspolar- men de var jättedyra- så aldrig- då går jag till mitt vanliga ställe...
Sedan var det ganska trångt- men jag var där när det öppnade på lördagen och när jag gått mitt första varv så började det bli trångt: det var nog värre på em än på fm...
Kändes också lite oorganiserat- man såg försöken att fixa stickning och sådant på ett ställe och scrapbooking- bra men gärna ännu mer tydligt.
Tycker dock inte att det finns något bättre alternativ än syfestivalen så...tills det finns så...
|