[QUOTE=Delfintua;
Men tänk så många människor vi är i förhållande till kor.... hur mycket fiser inte vi av dålig mat.

[/QUOTE]
Tänk på alla indier som äter böner, Hur mycket fiser inte dom?

Där kan vi snacka om miljöförstöring.
Och sen har vi ju risodlarna. Som gräver i det dyiga vattnet och frigör metangas i mycket stora mängder. Vilka gasmoln. vad visar siffrorna där?
Besättningen kor i dag är samma som den var i början/mitten av 1800-talet. Dvs våra kor har minskat betydligt sedan 40-talet. att sen få det till att det är våra kor som är orsak till den ökade metangasen är nog inte rätt alls.
Jag läste för ett tag sedan att forskare har hittad ställen på den frusna havsbotten och den frusna tundran som läcker metangas och att den kan påskynda en global uppvärmning.
Man trodde tidigare att de här ställena inte släppte ut någon metangas då de är frusna sedan istiden. Men det är fel. Det har visat sig att det på flera ställen frigörs metangas ur den frusna tundran. Så nu har vi helt plötsligt fler aspiranter till metangasutsläppen och den globala uppvärmingen.
Kor, indier, risodlingar, den frusna tundra, vi övriga tvivelaktiga figurer samt en och annan fis från det gamla gänget. ??

Vem är orsak till vad?
Jag bidrar också. Och jag äter kött, Varje dag. Och mår bra.