Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-09, 00:49   #7
fannibu fannibu är inte uppkopplad

LillaMian: Majorteten av all ull kommer från Argentina eller Australien och där behandlas lammen väldigt dåligt. Jag tänker inte gå in djupare på det om du inte gärna vill veta, självklart berättar jag det jag vet för dig om du vill

christel: Bara produktionen av kött är dålig för miljön. Främst produktionen av nötkött då det går åt 6-10kg växtfiber per 1kg kött, vilket betyder att det är bättre om man ätit växtfibrerna direkt. Svenskt kött är heller inte så bra som man tror, djuren bor i spiltor hela vintrarna och föds upp för att bli kött. Maten, främst sojaprotein som odlas i regnskogsområden där det skövlas skog för att tillverkas, transporteras långt, ofta med flera mellanländer. Jag kan berätta allt jag vet om det också om det är av intresse.

Tess och alla andra: Jag är heller inte militant. Det mest "militanta" jag gör är att jag säljer veganmat och fika till de som vill ha. Jag tycker absolut att alla ska få äta precis vad de vill och försöker inte göra folk till veganer/vegetarianer, jag tycker mest att det är intressant att disskutera.

Nu blev det här ett väldigt långt inlägg och jag har inte för mening att vara oartig om någon får den känslan, i så fall ber jag hemskt mycket om ursäkt.
fannibu är inte uppkopplad   Svara med citat