Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 20:33   #30
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Citat:
Lillith skrev: Visa inlägg
Fast är man med på sysidan har man ju förbundit sig att följa reglerna för att posta i forumen, bryter man reglerna är det klart att det måste gå att rätta till.

Självklart - men två fel gör inte ett rätt. Jag har mig veterligen inte sagt ja till att kunna bli redigerad (dvs någon tredje part får lägga ord i min mun) utan min tillåtelse?
Det finns sällan anledning att gå in och redigera i någon annans inlägg. Andra forum klarar sig utan det.

Regler som forum som jag respekterar och som fungerar bra har är bland annat:
Om en moderator uttrycker sig som moderator så syns detta genom att personen i fråga loggar in med annat id och dessutom skriver i annan färg. När personen deltar i debatten så har de sitt vanliga nick och skriver då inte heller att by the way, jag är moderator också.

Moderatorer går inte in och redigerar andras inlägg utan opassande inlägg tas bort och ersätts med en tydlig förklaring. Det gör att det inte blir någon diskussion om varför ett inlägg tas bort etc. Man skall inte ens behöva misstänka att en moderator redigerar sådant som inte passar dem.

Moderatorerna måste tåla en del och inte ta åt sig, alltid vara sakliga. Om någon anser att en moderator gjort ett övertramp, och tro mig det händer allt även på andra ställen, så bör inte den moderatorn ge sig in i en hetsig diskussion. En annan moderator bör kanske istället klara ut "situationen".

Jag har visserligen bara varit här på sysidan i tre år i januari tror jag det är - och kanske är "ny" i det sammanhanget. Har dock under denna period sett väldigt lite här som skulle anbelanga så kraftig moderering som verkar ha skett den senaste tiden.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat