gullum skrev:
Elisabeth S, jag har faktiskt väntat på att någon moderator skulle svara.
Jag håller inte med dig om att tonen varit rå en längre tid. Du skriver själv att du inte varit så flitig deltagare på sista tiden. Så hur vet du att det varit råare?
ElisabethS skrev:
Jag är en ubåt emellanåt men jag är inne varje dag men har inte deltagit i något forum på länge. Jag har valt att ha undervattensläge Och visst har det varit mycket bråk och tumult emellanåt.
gullum skrev:
är inne på sysidan i princip varje dag och skriver ganska så ofta. Jag tycker inte att det har varit fritt fram att vara aggresiv och rå. Går någon över gränsen så brukar de andra medlemmarna vara snabba att ingripa.
ElisabethS skrev:
Visst har det varit råa påhopp emellanåt. Det har ju också varit några som blivit
avstängda.
gullum skrev: Visst ska vi ha moderatorer men jag tycker inte att det ska vara som den senaste tiden. Ni borde hitta en medelväg och inte hoppa in i var och vartannat inlägg. Vissa av de inlägg du har redigerat har du ändrat helt så man vet inte vem som skrivit tills slut.
ElisabethS skrev:
Jag har modererat i 4 st inlägg. 3 st var klara regelbrott. Däremot var det sista feltolkat av mig och är nu återställt samt personen har fått flera ursäkter från mig. Både via mail samt i forumen. Så vad jag gjort för fel är obegripligt.
Det är förbjudet att be någon rita av ett mönster för att sedan skicka det till en annan medlem.
Och det är förbjudet att dela med sig av brodyrfiler, även gratisbrodyrer.
Det är de reglerna som vi har att rätta oss efter. Vare sig vi vill eller inte. Vad vi sen gör utanför sysidan är inget jag bryr mig om. Men har jag åtagit mig den otacksamma rollen som moderator så är jag skyldig att ta bort, redigera och ändra felaktigheter i vårt forum.
Och jag och de andra moderatorerna ska inte behöva bli utskällda för att vi gör vårt jobb.
Nu har inte du varit aggresiv alls så misstolka inte mitt svar. Det finns andra som står för den biten.
gullum skrev:
Vare sig ni vill eller inte så är ni moderatorer en av anledningarna till att medlemmar känner sig uppgivna och sårade. DET måste ni göra något åt.
ElisabethS skrev:
Ja visst. men då måste medlemmarna också acceptera att en moderator kan komma och ändra i ett inlägg, radera en textrad och tom stänga en tråd.
gullum skrev:
Jag önskar att kritiken tas för vad den är. Det måste göras något åt att medlemmar vill avsluta sina medlemskap och känner sig sårade och påhoppade.
ElisabethS skrev:
Kritik är faktiskt bra att få och även beröm. Det ska vara likadelar så mår alla mycket bättre. Det ska inte behöva vara en hatstämning som det är nu. Vi kan säkert komma fram till ett bra resultat om vi hjälps åt.
Jag fick omedelbart en åthutning över detta inlägg som du svarat mig på. Sen gick drevet igång. Och rätta mig om jag har fel, men för mig är det här ett oacceptabelt agerande.
|