Jag hatar min nya, så jag gråter!!!
Sitter med en stoooor klump i halsen, beställningslistan översållad, och väntande kunder i inboxen på mailen.
Bredvid mig tronar den. Tornar upp sig mot bakgrunden av allsjöns färgglada tyger i hyllan. Den hånler mot mig, och jag känner en oöverkommerlig frustration! Maskinen som skulle vara en sådan fantastisk bekymmersfri lyxpryl. Som jag så gärna ville ha, trots dyra pengar. Jag hade givit den i gåva till mig själv då jag äntligen - efter många onda veckor med värkande visdomstand... Jag vågade kasta mig ut över stupet och verkligen unna mig den vackra maskinen trots att den var den allra dyraste jag tittat på. Den skulle ju vara så väldigt mycket bättre än de billigare... Nu sitter jag med brännande tårar och känner hur jag är helt maktlös... Hur skall jag finna syglädjen igen? Och hur skall jag tillfredställa alla som väntar på alster från min lilla kollektion?! Som redan har betalt, och som nyfiket undrar och vill se hur mitt arbete fortskrider. Den tekniska apparat som döljer sig under ett snövitt hölje i smäcker men rejäl design är min mardröm. Jag drömmer om den på nätterna, vaknar i panik och känner mig livrädd! Som om jag stod inför en omöjlig uppgift. Jag känner hur mitt hjärta bultar och isande klor vässas mot min strupe. Jag hatar den så mycket. Men jag älskar den för det jag trodde den var. Min innersta kärlek, den jag hoppades så mycket på. Mina höga förväntningar. Alla de gånger jag vandrade förbi skyltfönstret och vilade mina ögon på den vackra, högt önskade.. Jag sörjer med tårar att vår tid tillsammans inte blivit vad jag hoppats... Det superfunktionella trådspänningssensorn?! Den funkar ju inte alls? Maskinen tuggar tråd, och för att inte tala om trådspännigen?! Även fast jag till punkt och pricka lustläst manualer och handböcker, och fastän jag maniskt och slaviskt följer råd och kontrollerar åter i handböcker och manualer, så syr jag en rak söm, säg 30cm, så ställer sig trådspänningen om var tredje centimeter!! Undertråden bildar fågelbon och tjorvar både lösare och hårdare. Jag gråter vid varje försök... Molnen hopar sig på min himmel, och jag känner den bistra verkligheten smaka bittert på min tunga. Maskinen och jag var inte ämnade för varandra... Min gamla mormors med det tejpade reglaget får åter komma ibruk, jag måste till varje pris få plaggen sydda. Både mitt hjärta och mina ögon gråter... |
vilken mardröm !
Jag lider med dig och det är den (nästan)värsta mardröm besannad. Trånar själv efter ett tekniskt underverk men samtidigt som längtan är stor finns rädslan där! Tänk om den inte fungerar???
Anna |
Tina,
var inne på din underbara sida och slukade allt innehåll!! Väldigt sällan jag gör det på en hemsida första gången... Underbara saker du gör, underbar hemsida och framförallt underbart att läsa din saga...!! Självklart ska du inte låta din nya "jobbarkompis" hindra din framfart! Säg till honom/henne på skarpen att det är fokus som gäller för ni har mycket att göra!! Därefter kontaktar du leverantören och läser lusen av vederbörande och kräver en lånemaskin av samma eller högre standard under tiden du väntar på att din maskin blir fixad. Säg som det är att kunderna frustar.. Håller många tummar för dig och skickar en stödkram! Glöm inte att berätta hur det går... :D :D :D |
Vilken maskin har du som är så oresonlig måmtro.
|
Snälla Tina!
Lämna in den ! En ny maskin skall fungera! Sen tycker jag ofta att det tar en tid att bli vän med en ny maskin. Tur att du hade den gamla maskinen kvar. Ta tag i problemet du bara sitter och deppar nu. Kanske affären kan låna ut en maskin till dig medans de fixar din. /Bibbi |
Hej på dig.
Jag tycker du ska gå tillbaka med maskinen. Krånglar den så mycket så ska säljaren åtgärna felet om den är ny. Du kan alltid reklamera vara i upp till två år, men gör det med en gång och säger de att det inte är något fel på den så får de väl sy själva. En verklig mardröm att det inte funkar som det ska. Lycka till Iskra |
måndags exemplar
jag tillhör dem som alltid ska ha den som ligger i kartongen man ser att den aldrig varit öppnad för jag är så rädd att inte få med alla delarna.
och jag köper måndags exemplaren som det är vajsing på. min man e van att gå tillaffärerna o demonstrera måndags exemplaren, för jag lixom du blir så ledsen. Även nytt kan falera, och DU HAR RÄTT att få den utbytt. Bibbi har som vanligt rätt i att det tar tid att lära känna en maskin, men det handlar ju mera om teknik, tugga tråd är fel, den ska tillbaka när det handlar om en splitterny maskin så skulle inte jag nöja mej med service jag ska ha ett annat exemplar annars går köpet tillbaka så det så tårka tårarna, packa i hop maskinen IDAG! o åk tillbaka sen ska du se att glädjen kommer åter |
Hej!
Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med maskinen. Kom in till oss i butiken så får vi undersöka vad som är fel. Mvh Jenny/ Symaskinsboden |
Hej
Hoppas det ordnar upp sig , men har du garantin så brukar det ordna sig. När du fått din nya maskin eller fixat denna, då kommer syglädjen tillbaks.... . nä nu måste jag gå in o kolla din hemsida... |
så ska det vara
vad bra att det finns butiker som säger sådant självmant
tummen upp Nu Tina ska du se att allt vänder o vi får läsa ett glädjens kåseri |
Ta du maskinen under armen och gå in till Jenny som fixar det mesta. Tror att dom vill ha en nöjd kund, utan tvekan. Har själv bara positivt att säga om symaskinsboden i Uppsala. Där har jag köpt mina maskiner. Hoops, det här kanske blev lite åt reklamhållet ;)
Se det som att maskinen fått lite influensa men är nu på bättringsvägen. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42. |