Vakna HQ
den ena efter den andra maskin tillverkaren har dessa dubbla ramar..
men inte HQ, blir liiite iriterad måstte jag erkänna. det känns lite osäkert att skicka efter förlängnings bord o ram från Us för nästan 3000, tänks om det ändå inte blir snyggt utan bildas en skarv precis som det blir med pluttmaskinernas 10X17? jag är en "pillokännare" jag vill helst pilla känna o fnula. se resultat innan jag handlar... Tex detta med endless. jag gick o önskade mej den ramen länge. så när jag var in o kollade o fick den demad såvar jag inte alls så impad längre, den var väldigt svårhanterlig för en sådan som jag. då använder jag helder 36X15 o klisterpapper. o jag som tänkte köpa den osedd. lite så känns det igår satt jag o hade just skrivit klart bestäälningen på dubbelramen, när jag mindes detta.... är det fortfarande ingen i sverige som har den ramen??? finns det någon som har en double ram till annat märke? hur funkar dessa, blir skarvarna bra eller är den mest avsedd för spegelvända motiv??? frågvisast i stan PulverTroll |
Den ramen från US har jag stött på HQ butiken om att ta hem. Killen i min butik skulle stöta på VD för HQ. Än har inget hänt så dom är nog inte intresserade av den kan jag tänka mig. Är själv sugen på den men är feg att ta beslutet. Kanske ska stöta på honom igen!
|
Jag kan bara hålla med lite trist med HQ att de inte lysnar på sina kunder, önskar att de kunde ha en sådan till kepsar också, ja ja vet att man kan beställa den från USA men jag är ingen hajare på att handla över nätet, så man får väl vänta ett bra tag på att något skall hända. Kram Karin
|
Hej jag har janomes Macro hoop 28x20 man kan säja att den innerhåller 2 st 20x20 ramar som går omlott.
Tyvärr är det svårt att få detta exakt också. Har prövar olika tyger och motiv. Den fungerar så att du har 2 olika fastsättnings hål först broderar du enna halvan ,flyttar till nästa och broderar nästa halva.Om motivet är en hel yta som delas av dom olika lägena så blir det oftas inte bra för det räcker att den flyttar sig så 1 tråd blir synlig i väven för att det skall bli synliga glapp.Det finns gånger där det skilljer 1/2 cm och så kan man inte ha det. Bäst funkar det om du har ett motiv som ligger utspritt och inte skall fästa i varandra tex blommor utspridda då har det ingen betydelse med en förskutning för varje halva gör ju sin del rätt.Det är också super viktigt att allt sitter stenhårt i ramen för det är så stora påfrestningar av de stora förflyttningsrörelserna att tyget inte ligger still utan buktar en aning. och då blir det också förskjutningar i mönstret. Jag gissar att det är ungefär samma problem med alla stora ramar. |
just
detta är det som e så viktigt att få reda på
jag vill ju kunna ha en stor vis brodyr som är 25-30 i bredd utan att det blir en könstig skarv trodde det skulle vara lättare när man inte var tvungen att rehoopa dyr leksak om resyltatet blir det samma som för hand... tax ACX för din viktiga input Troll |
Vad jag har förstått så behöver man inte rehoopa med den tillsatsen och stora ramen. Man förlänger/förstorar ju brodyrytan så större broderier går att sy. Har jag fattat helt fel :confused:
|
Du har rätt man gör bara en fastsättning i macro ramen och sedan byter läge på ramen men det är just den stora ytan som hänger i luften i ramen som gör att den är känslig.
|
Aha, då förstår jag :p
Men om man syr en fix runt, blir det inte stabilare då? För ramen lär väl inte hoppa ur läge...:confused: |
Jo det gör jag ,men om jag skall ha en skarv i ett motivfält så har jag inte lyckats att få den osynlig.Framför allt med en kompakt broderi som har många ner slag med nålen så blir det stora påfrestningar.
|
Tror jag läst lite slarvigt för jag förmodar du pratar om din Macro hoop och inte den tillsats Trollet började skriva om :p
|
Jovisst är det så.
Hur fungerar den andra menar du? |
Den andra förstorar ditt brodyrfält till det dubbla. Det innebär att du får ju dubbelt så stort brodyrfält och behöver inte flytta någonting. Allt i ett liksom, på en och samma gång. Man skarvar helt enkelt på maskinen med den tillsatsen.
|
stödbord
den jag tänkte flirta till mej av gubben har ett stödbord, för att undvika att den wobblar kolla gärna denna länken http://www.sewingmachinefeet.com/hoo...viking_d1.html
jag vill trolla till stooora brodyrer |
Det var en massa ramar spännande men dyrt.
Det är väl meningen att man skall kunna lägga ut samma objekt eller olika flera gånger utan att re-hoopa. inte ha ett jättebroderi som man delar.Rätta mig om jag har fel. |
splitta
om man läser på andra us sidor så är det just sådanna de rekomenderar för att slippa rehoopa vid splittning
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58. |