Hjälp!!! ram problem
Jag har fått en större ram till min symaskin och nu när jag skulle skriva till kortet så var det för stort. I programet så är det ändrat men tydligen inte när man ska skriva över. Hur ska jag göra? Programet är Costomizing plus.:confused:
|
ändra
i programmet till alla maskiner så tror jag det lirar, så bidde det förmej iallafall
|
Hur jag blir tokig!!
|
du måste
ominstallera programmet o när du ska välja maskin så väljer du alla maskiner, då funkar det att spara ner på villken ram som helst i kortskrivaren
höll på att bli fnoskig när jag hade rosen o skulle ha 17x10 men tur nog fick jag hjälp härifrån nu vet jag ju inte vad du har för maskin?? |
Ok Tack snälla!! Håll tummarna att det går!
|
orkideea
då har du samma som min rose.
japp man ska spara i kortläsaren o så får man error too big for the hoop!! jag slet som en gris i en vecka med problemet, du har nog som jag angivit rätt maskin när du la in programmet på din dator.. men det räcker inte med det tyvärr jag misstänker att du försöker spara 10x17 designer direkt och det kan inte din kortläsare ta in. du måste dela den i splitt programmet först och där sparas den i 2 delar som du sedan måste läsa in i 2 rutor på kortläsaren sedan broderar du del för del i din delade ram hoppas du förstår |
splitta designen
är ganska lätt, kolla i menyraden så har du ett ying yang tecken med en delning, kolla först tutrialn på hur man gör så e det enkelt, men börja med enkla mönster för det blir lätt gyttrigt,
host själv stod jag ut i 3 vecor innan jag tjatade till mej en större maskin |
Tror inte customizing klarar att splitta design . Jag fick köpa till ett extra program till det . I det nyare 3D finns det redan med .
det hjälper dig alltså inte bara att få en större båge du måste alltid dela in dina motiv i 10x10 cm innan du kan få dem till kortläsaren. |
Hur jag gjorde vet jag inte, men nu finns det 3 splittrade på kortet. Bara att försöka sy dem.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35. |