Sälja alster
Ni som stygnsätter fina broderier och är snälla och delar med er av dem till oss andra, en fråga till er är: tillåter ni försäljning av ett alster med ert broderi på? T ex en handduk med en gympande herre.
Jag är noga med att kolla de som jag köper broderier av via internet, men hur ställer ni er till det? undrar Gunnel |
Hallå Ingrid W o Gunilla m fl!
Gällande min fråga ovan, hur vill ni ha det? Jag har inte just nu tänkt att sälja något men vill gärna veta ändå om det skulle bli aktuellt.
Gunnel |
Du får väl maila direkt till dom som det gäller det är det bästa.
|
Ja, det ska jag göra
Ann-Christin, tänkte inte på det. Tänkte också att det var en fråga riktad lite allmänt om hur man tänker kring detta.
Ha en skön helg! |
Det är ju olika och du har helt rätt, vi som lagt ut broderier borde skriva hur de får användas. Jag kan ju bara svara för mig själv. Jag har inte lagt ut så många broderier men på som finns gäller följande.
Man får gärna brodera ut och sälja i liten upplaga (skulle ni vilja göra fler än 50 st hör av er till mig). Man får inte ladda ner filen och sälja eller ge bort. Tycker man någon ska få ta del av filen hänvisa istället hit så de kan ladda ner själv. På så vis kan de här läsa vad som gäller (kommer uppdatera mina inlägg med denna text) |
Tack Alvan
för ditt svar! Jättebra att veta!
Hoppas ni andra duktiga stygnsättare också funderar på hur ni vill att era broderier ska/får användas. Gunnel |
Generellt är det väl så att har man stygnsatt tex en clipart så gäller det att läsa vilka rättigheter och vilket skydd som följer med cliparten. Generellt är det nog så att det inte får säljas om det inte uttryckligen sägs att det är ok. (vilket det väldigt sällan är)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:49. |