virkad hjälmmössa?
Är det någon vänlig själ som sitter på ett mönster till en virkad hjälmmössa? Till stickad har jag, men jag är värdelös på att sticka, men desto bättre på att virka=)
|
Hm... Jag virkade en hjälmmössa förut, men det var ju på frihand. Hm. Du kan inte göra på frihand?
|
jag skulle kunna prova, men jag vet inte hur jag ska få till "rundheten". hur gjorde du? virkade du bakdelen och "uppepåhuvudetdelen" i ett och sidorna för sig och sydde ihop?
|
Först virkade jag runt, runt. Sen vände jag pch virkade fram o tebaxs tills jag var nöjd. Sista varven ökade jag några m i varje sida för att få lite hak-knyt. =) Ett stycke alltså.
|
ok, tackar. får försöka mig på det då=)
|
Hm... Vill du att jag ska fota min gula skapelse?
|
|
Hej har lite olika modeller om något skulle passa :)
|
Letw83, om Flias länk ledde till det du sökte så var det inte alls var jag menade med hjälmmössa. Så... Vilken variant menade du? :)
|
jennifer
vore jättesnällt om du ville fota. flias länk var inte det jag menade, jag menar en sån här (fast virkad då) http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=16&lang=se |
1 bifogad(e) fil(er)
Ska se om detta fungerar om det gör så så är det dessa jag har mönster till :) om det inte fungerar så maila mig om du vill
|
myggorna
den på den svartvita bilden såg ut ungefär som jag har tänkt mig. Vore jättesnällt om du ville mejla beskrivningen på den:) |
|
Citat:
|
jag har ett sådant mönster till dam liggande någonstans. om du ger mig din mailadress så kan jag maila det till dig imorgon.
/Emmelie |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53. |