Engelskt stickmönster (igen)
Hej.
Jag håller fortfarande på med min kofta och nu ska jag maska av. Det står: Cast of 6 st at beg of row. Then 1 st at armhole of next 7 rows and then on foll.3 alt. rows. Detta borde ju betyda att jag ska avmaska först 6 maskor på 1:a varvet och sedan 1 maska på varje varv 7 ggr och sen 1 maska på vart annat varv 3 ggr. Jag har nog aldrig avmaskat på varje varv tidigare. Stämmer detta tro? Mvh Ann |
Hmmm.
Antingen är det som du skriver, eller så är det "i början av varje varv som börjar med ärmhålet 7 ggr" och "i början av vartannat varv som börjar med ärmhålet 3ggr". Alltså, om ärmhålet är det vänstra och detta är framstycket så handlar det om varje rätt varv/vartannat rätt varv. Men stickning är fantastiskt om man inte stickar i tunt väldigt lurvigt mohairgarn: man kan repa upp om det blev fel.:cool: |
Jag uppfattar det så som Ann skrev, att det ska avmaskas på varje varv i sju varv (men på ärmhålssidan).
|
Hej Caroline.
Tack för ditt svar. Då va` det precis som jag trodde då. Jag har nog aldrig avmaskat på varje varv tidigare, bara vart annat. Mvh Ann |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07. |