Nålen tar emot foten!?!
Hur ska jag göra nu?
När jag "överkastade" med min hva orchidea så började helt plötsligt nålen gå i foten (Foten J) Hur ska jag nu göra för att ändra ställningen på nålen? har försökt att stänga av och starta om men det hjälper inte. Finns det någon justering man kan göra någonstans? |
Har du rätt fot ?Om foten är för smalare söm kan det bli så.
|
jadå foten J ska jag ha när jag gör detta, det står även i displayen.
denna fot har en liten kant som gör att tyget inte drar ihop sig. Det är den lilla tunna kanten som nålen tar i :( jag ska ta och byta söm och byta fot så jag får klart gardinerna i alla fall men jag måste försöka få det till o bli rätt i alla fall. använder denna fot massor :( |
Det är inte så enkelt som att nålen blivit lite krokig?
|
Nä jag kollade det med en linjal och den är rak konstigt nog.
Jag trodde att den blitt krokig först men tydligen inte :confused: :confused: |
Låter som om nålstången blivit sned.
Har du "havererat" på sista tiden? En smäll och nålen gick i tusen bitar. /Bibbi |
inget annat har hänt.
har bara haft maskinen sen i onsdags. :( |
Hej !
Huj , vad orolig jag blir nu , vet ju att den fungerade efter servicen . Du har ju nr till honom som servade den nyligen (står på högra sidan om maskinen). Ring och förklara hur det ligger till hos honom . Christel |
Det ordnar sig nog ;)
Får jag inte ordning på det så ringer jag honom så får vi se vad han säger. måste hitta mina nålar o byta. *S* kan ju vara så att nålen gör så det strular :rolleyes: |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26. |