Brodera på sidentyg
Hur gör ni när ni broderar på siden? Har fått siden från Egypten och undrar lite om nålar och underlägg. Hur gör ni???
|
Jag har svårt att tro att ingen har broderat på siden...Vill ni inte dela med er?
|
Om du kikar på videon som finns här http://www.emblibrary.com/el/elproje...px?page=videos så får du säkert tips och råd på vägen.
|
Tackar.
|
Hej!
Vågar snart inte skriva det en gångt ill men, filmoplast:D Tunn nål filmoplast så att du slipper spänna sidentyget. Går alldeles utmärkt. /Bibbi |
Tack Bibbi, jag har nu kommit så långt att jag har köpt filmoplast, men inte hunnit testa det ännu. Ska ta det till sidentyget åxå. Spännande och nervöst, jag vill ju inte förstöra dyrt tyg...
|
hej Eva-Lena!
Var inte så orolig. De flesta sidentyger är ganska stadiga att jobba med. Ofta påminner de om typ lakansväv i sitt "betende". Slipper man spänna så ser jag inga större hinder. Duscesse tex är mycket svårare. Själv håller jag på och provbroderar på ett sidentyg som skall bli dotterns balklänning. Vi provar bilder och olika färger på trådar. Det gör vi på spillbitar. Det tycker jag att du också skall göra. Så du är säker på att det blir som du tänkt. Lyck till /Bibbi |
Bibbi
du ska visst skriva!
om du visste hur mycket lättare broderande blivit för mej tack vare dej!! jag behöver inte längre vänta på att nån ska spänna mina ramar. o det e guld, med tanke på att jag sitter framför maskinen ca 5 timmar per dag, så blev det ett par rambyten.. Du, dina tips, din erfarenhet och vänliga ton e en enorm tillgång, o en av orsakerna till att jag besöker denna sida flitigt kram på dej! |
Tack Annie!
Det är väldigt roligt att min"tjat" hjälpte dig. Känns som man skriver samma sak bara hela tiden:D /Bibbi ps Trevlig Valborg på er allesammans |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10. |