Jiiihaaaa! - Tråd?
igår kväll hämtade vi min nya maskin.
Husqvarna orchidea Kom hem vid halv-12-tiden men kunde inte låta bli så jag broderade min allra första brodyr, en blomma i olika nyanser av lilametallic. Oh va kul det va, kommer nog fastna vid denna maskinen trots att jag borde städa och äta *S*:p Nu vill jag bara ha tag i massa trådar, både brodyr och vanliga sytrådar. Någon som har tips på billiga men bra trådar? vilket märke bör man använda och var kan jag beställa dem? har kikat runt lite men jag känner det som att det är bättre att fråga vad ni proffs här på sysidan tycker... Vad är billigt och vad är dyrt? vad är bra och vad är dåligt? (märkesmässigt) Nu måste jag börja sy lite igen... suttit sen 8tiden i morse och bara sytt o sytt o exprimenterat med olika sömmar osv *S* |
http://www.myembroiderythreads.com/
här har jag skickat efter från, tar ungefär en vecka att få. www.maskinbroderi.se har också trådar och annat frestande material |
På www.maskinbroderi.se har man väl även 10% rabatt som sysidanmedlem eller?
|
Ingen aning men på broderi- och quiltlistorna jag är med i så har vi 10% rabatt där. Vet inte var man hittar det på sysidan,vilka rabatter vi har alltså
|
Det har iaf varit jonic och maskinbroderi.se
|
Jiiihaaaa!
Grattis
Vet hur det känns fick min brodyrmaskin för ett tag sen. :p |
Hej !
Vad kul att ni kom hem och att du kom igång med ett broderi på en gång också ! Jag köper mycket tråd och mellanlägg på www.maskinbroderi.se därifrån får du snabbt hem grejorna och har du frågor så kan du ringa henne ,vi som medlemmar här har ju 10 % rabatt . Har instruktionsboken kommit ? Hälsningar Christel |
Skulle precis efter att jag gått igenom detta forumet skriva ett mail till dig och berätta att boken kom idag ;)
Har varit inne och kikat å alla länkar jag fått och så fick jag tips av "bellatrix" om en tjej som sålde på tradera och tror du inte hon bor en mil härifrån. HAHA:eek: Häftigt. Beställde en svart och en vit och neontrådar från henne så länge. Lite kul när det är så nära oxå *S* men jag ska kika runt lite och har även fått tips på shop i USA o lite sånt så man får se vad som sker. |
Synd att ni inte kunde lägga ut de bra tipsen i denna länk så andra kan få nytta av det :)
|
tråd
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:32. |