Alternativa designers sökes
Till en modevisning den 18 maj.
Jag ska arrangera en alternativ modevisning för oetablerade designers och jag söker fler designers i Umeå trakten som har lust att vara med. Det kostar absolut ingetting! Varje designer gör c.a 5 uppsättningar var och ordnar egna modeller. Låter detta intressant? Skicka ett Gb inlägg :) /sophie |
Så lite tid kvar?
Såg ditt inlägg i dag och funderar vad för slags arbeten man ska kunna hinna att designa på så kort tid? Vill du berätta mer? Jag är intresserad och bor nära.
|
Jag fick nyss veta att visningen blir av och tidsbristen är ett faktum tyvärr :/ Därför blir det heller inte så många uppsättningar var.
Några av designerserna använder kläder som de sytt innan och har lite nya kläder till visningen. Det blir en visning med mer alternativ stil, dvs inte vanliga kläder som man ser i butikerna. Syr man kläder i genren goth, metal, lolita , fetish , lajv m.m. och är oetablerad, dvs man inte har ett företag eller är på annat sett syr i sin proffesion. Modevisningen kommer att vara på Stora Scenen(vid rådhuset) kl 23,00 den 18 maj.(det kan ske förändringar eftersom schemat är inte riktigt satt ännu) |
Vad synd att jag har fullt upp så jag inte hinner sy :(
får hoppas jag har mindre att göra nästa år... |
attans :/
Jo precis, det kommer alltid fler tillfällen också :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56. |