Delar med mig av två av mina brodyrer
1 bifogad(e) fil(er)
hej,
här kommer två brodyrer som jag gjort i 3Dsketch. En fågel och en ekorre, kvaliteten är lite si och så, för att en del stygn är lite långa och Ekorren är lite grå.Tips emottages tacksamt för hur jag kan göra dem bättre. |
och här kommer zipfilen
1 bifogad(e) fil(er)
här.....
|
Hoppsan
vad fina dom är. så långt har inte jag kommit ännu med mindre detaljer, jag kör fortfarande avgränsade fält i färg typ.
wow, jag e imponerad Annie som är jätte glad att fåse vad man verkligen kan lära sig om man vill, för dessa ser ju klart mer avancerade ut än många som man lägger massor av kosing på |
3Dsketch
ok verkar vara ett program som jag skulle älska, har jag fattat rätt: man använder sig av ett litet ritbord typ?
Vad kostar detta att införskaffa sig? Glad för svar Jätte fina mönster, tack för att du delar med dig :) |
Tack för de fina brodyrena - ekorren kommer att bli förverkligad i kväll!
Det är så roligt när någon så generöst delar med sig. Kram från mig i vårsolen - hade 21 grader på altanen men föredrog symskinen ändå:D :D |
Härliga Mönster!
Tack för dom fina mönstren! Tänk när man kommer så långt.....Kramar från Gerd i ett soligt Småland:)
|
Ekorrfågel
Jättebra färgsättningen grå, men det kan du och vi som broderar ditt mönster modulera med,Eller?
Jättefint är det Birgitta |
Re: 3Dsketch
[QUOTE]snobben skrev:
[B]ok verkar vara ett program som jag skulle älska, har jag fattat rätt: man använder sig av ett litet ritbord typ? Vad kostar detta att införskaffa sig? Jag köpte en annan ritplatta än den som rekomenderades, eftersom jag tänkt använda den till att redigerai Photoshop också. sketch går ut på att man har en bild under och sedan "ritar" stygnen själv. Djur är egentligen ganksa lätt att göra eftersom jag följer pälsens mönster. det som jag tycker är svårt med broderiprogrammet är att det är jättepilligt att gå tillbaka, så man måste göra rätt från början. |
Re: Ekorrfågel
[QUOTE]birg skrev:
[B]Jättebra färgsättningen grå, men det kan du och vi som broderar ditt mönster modulera med,Eller? Ja det är ju bara att använda vilka färger man vill! |
Måste man ha en bild under? går det att fri måla?vad har du för ritbord? vad kosta den? många frågor blir det :)))))
|
Tack så hemskt mycket, ekorren var precis vad mitt barnbarn ville ha, eftersom hon var så lessen när hon såg en påkörd och dödad ekorre, så nu blir hon glad när hon får den på en tröja.
Tusen tack!!! Gun:D |
jag har en sån här http://www.inet.se/datortillbehoer/r...-xl-a5/6900791
antingen kan man lägga bilden påritplattan, eller använda en bild i datorn. Det går också att rita på frihand, men det är nog enklare att ria bilden i ett ritprogram först. |
Tack för dom fina broderierna.
|
Har precis laddat ner de 2 des, de vara jättefina
:) |
Citat:
Eliza |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37. |